2011/10/11

Arte Tailerrak

Tailer hauetan nik lehenagoko artikuluetan aipatu dudana lantzen saiatzen dira, hau da, umeen kreatibitatea eta sortzeko gaitasuna bultzatzen dute, beraiek uste dutelako etorkizuenean oso baliagarria izango dela beraien bizitzan.

Dena dela, esan beharra dago, tailer hauek eskolaz kanpoko aktibitate bezala planteatuta daudela kasu honetan, eta nire ustez hori da aldatu beharrekoa. Aktibitate horiek eskola barnean integratu behar ditugu. Eskolaz kanpo jartzerakoan umeen aisialdi denbora hartzen dutelako eta horrek dakarrena da ume oso gutxi agertzea bertan. Eskola orduen barnea jartzen baldin baditugu, ume guztiek jasoko dute eta orduan bai, nahi duguna lortuko genuke. Azken finean guk nahi duguna etorkizunari begira, umeen sormena garatzea baita.

Bideo honetan ikusi ahal ditugu tailer honetan konkretuki landu dituzten irudiak eta azaldu egiten digute zein da beraiek jarraitzen duten metodologia aipatutako ezaugarriak garatzeko.


ARTEA IKASBIDE programa

Artea Ikasbide Guggenheim Museoren aholkularitzapean esperientzia pedagogiko berritzaile bat da. Programa hezitzaile berri hau Natalie K. Lieberman-en ideia batean oinarrituta, Solomon R. Guggenheim Museoan sortua izan zen. Ideia honen zergatia, New York-eko Lehen Hezkuntzako eskoletan arte hezkuntzaren desagerpenean datza.

Natalie K. Lieberman-ek pentsatzen zuen, ikasteko orduan, umeek zenbait prozedura ezberdin erabiltzen zutela (behaketa, entzutea, hitz egitea, sormena e.a..). Ideia hau gauzatu ahal izateko Lieberman andereari “Learning Through Art” programa bururatu zitzaion. Programa hau New York hirian hasi zen funtzionatzen, eta hori eratzeko hiriko artista batzuen laguntza eskatu zen umeen arte-sormena sortarazi eta bultzatzeko.
Berehala ikusi zen proiektu berri honen balioa, izan ere, hezkuntzako zenbait arlo garrantzitsuetara zabaltzen zen esperientziaren eragina, hala nola: irakurmena, idazmena, hizkuntza eta hizketara. Hauez gain, eta umeen afektibitateari dagokionez, beste esparru garrantzitsu batzuen hobekuntza antzeman zen, esate baterako, autoestima eta garapen pertsonalean.

Guggenheim Bilbao Museoko Hezkuntza Sailak “Learning Through Art” proiektua gure erkidegoko ikastetxeen berezitasunei egokitu die; eta honen ondorioz, noizean behin, gure eskolak gonbidapena jasotzen du esperientzian parte hartzeko.


Ekintza hau aurrera ateratzeko, Guggenheim museoko hezitzaileek eta artistek eskolako irakasleriarekin batera, astero, zenbait ekintza prestatzen dituzte eskolako geletan lantzeko. Geroago, eta ikasleek sortutakoari buruzko adibide praktikoak ikus ditzaten, Guggenheim Museoa bisitatzeko aukera ematen zaie ume partaide guztiei.

Bukatzeko, Guggenheim Museoan bertan erakusketa bat antolatzen da, non ikastetxe partaide guztietako umeek egindako lanak ikusgai dauden.

http://mendaronguraso.files.wordpress.com/2010/01/ume-ona.png?w=354&h=450

KEN ROBINSON-ek dio eskolak sormena hiltzen duela

Bideo hau oso interesgarria iruditu zait, bertan Ken Robinsonek Kreatibitateari buruz bere irtzia ematen du. Bera Liverpoolen jaio zen eta Ingalaterrako hezitzaile, idazle eta konferentzia emaile famatua da. Esan beharra dago bera oso aditua dela umeen kreatibitatearekin erlazionatutako gaietan, beste zenbait gauzetaz aparte. Hain handia izan da bere eragina, 2003. urtean Ingalaterrako erreginak Sir titulua jartzera heldu zela, berak tratatutako gaietan izan duen eragina dela eta. Gehienbat artea du garrantzia. Hori dela eta bere iritzia kontuan hartzekoa dela uste dut eta bideo honekin gaur egungo hezkuntza nola egituratua dagoen ulertu dezakegu kreatibitateari dagokionez. Gainera, horrela, etorkizunean zer nolako hezkuntza izan nahi dugun erabaki dezakegu.




Ikusi ahal izan dugu, kasu honetan oso kritikoa dela Ken Robinsonen iritzia. Berak dio Hezkuntza ez dagoela modu egokian antolatuta, eta gero eta gehiago bultzatzen den arren umeen kreatibitatearen lanketa, oraindik asko gelditzen dela garatzeko. Hori erabilita gure irakasteko era nolakoa izatea nahi dugun pentsa dezakegu, hau da, umeak neurri batean aske garatzea utziko dugun edo mugatu egingo diegun. Nik pertsonalki argi daukat egokiena eta umeentzako aprobetsagarriena askatasun puntu bat izatea izango litzatekeela!!!